Cik Yaya Vogue Perubahan dalam Hidup | I’ts Just Me...Very Simple Girls
Powered by Blogger.

Tuesday, June 11, 2013

Perubahan dalam Hidup

Assalamualaikum w.b.t

Setiap manusia kat dunia ni mesti sering melakukan kesilapan kan? xkiralah kecik ke besar ke..yang peting dengan kesilapan tu la mengajar kita manusia yang serba kekurangan ni erti kehidupan.. alhamdulillah
Sama jugak la dengan yaya..
i'm always make a mistake sometimes i don't even know that i'm doing it
macam mama pernah cakap:
"kalau kita lakukan kesilapan dengan ALLAH cepat2 mintak ampun dan buat solat taubat, kalau kita buat salah dengan sesama manusia mintak maaf dengan ikhlas"

hummm.. perubahan ape yang yaya duq cakap kat title tuh? huhu.. sebenarnya tak nak cerita kat blog bersawang ni..tapi tetiba malam yang redup ( sebenarnya tengah hujan lebat..kikikiki..)
perubahan yang sangat besar sedang berlaku dalam hidup yaya..
insyaallah,, dengan izin allah.. yaya akan istiqamah dalam menjalani perubahan ni.. :)
a big clap for me..bukan nak bangga diri tapi untuk mencari semangat supaya sentiasa senang dengan perubahan ini.. betullah kata orang tua-tua.. kalau kita berkawan dengan orang pakai tudung labuh maka labuhlah tudung kita.. tapi kalau berkawan dengan orang yang suka berpakaian adik2 maka xcukup kainlah pakaian kita..hahaha.. lawak pulak terasa .. betul ke ayat yaya tuh? hentam saja lah..asalkan membawa maksud yang sama ..hihi.. harap korang semua faham dengan ape yang yaya cuba maksudkan.

bukan yaya nak buka aib sendiri dengan menceritakan semua ni kat korang.. tapi yaya rasa macam sesuatu yang perlu.. mungkin boleh bagi sedikit kebaikan atau tauladan pada korang semua..

Dulu... "when i was"
yaya seorang yang ada on off..on off dalam bertudung.. bila mana yaya terasa nak pakai yaya pakailah.. kalau x..xpakai lah.. haissshhh.. bukan tidak diberikan pendidikan agama oleh mama..da terlebih didikan yang diberikan..tapi diri sendiri yang xnak menerima.. yer.. yaya tahu hukum hakam..yer.. yaya tahu haram menunjukkan rambut pada yang bukan ajnabi.. tapi masih buat..
Dulu... "when i was"
yaya seorang playgirl.. suka mainkan perasaan orang lain.. especially lelaki, masa tuh xpk da baik buruk
bila buat macam tuh.. eee...teruk nya perangai.. bila orang buat kita..barulah tahu perasaan dimainkan..
dusshhhh! padan muka..
Dulu..."when i was"
yaya seorang yang keras kepala+degil+xdengar ckp mama.. yaya kan anak sulung so ape2 yang yaya mintak mesti yaya akan pastikan mama kena tunaikan.. sampaikan yaya sering kali meninggikan suara pada mama
ohhhh..terasa diri anak yang derhaka.. :(

sekarang....
alhamdulillah.. allah maha kaya..allah maha penyayang.. allah bukakkan hati yaya untuk berubah.. allah hantar hamba-hambanya yang baik untuk jadi kawan2 yaya..allah dekatkan yaya padanya.. allah bagi yaya peluang untuk merasa nikmat berada dijalan yang diredhai..
alhamdulillah.. yaya still yaya yang dulu cuma yaya sekarang da jadi muslimah yang solehah.. insyaallah...

p/s: dah lama xbalik kg.. nak jumpa mama..nak hug & kiss mama! nak mintak ampun.. rindu mama :(





 

Kalau korang Suka Entry ni Like dan Comment

0 coment:

Post a Comment

☛ Assalamualaikum...
☛ da abes bace entry sy? best x?
☛ hehehe...da bace tinggal lah komen..satu pon jadi lah..(◕^^◕)

 
Copyright © By ShanianieEmiraZulkarnain Hak Milik Terpelihara